Çarşamba, Mayıs 24, 2006

dejavu..........

Son dönem Osmanlı aydınlarının kişiliksizliğinin, teslimiyetçiliği­nin ve Batı karşısında duyduğu aşağılık duygusunun mükemmel bir ör­neği olan Ali Kemal Londra Konferansı öncesinde şöyle yazacaktır:
"Avrupa ile başa çıkmayı, yüzyıllardan beri Asya'nın hangi kavmi ba­şarabildi ki biz başarabilelim"

Ayrıca gazetesinde, Yunanlılara sığınarak onlar adına propaganda yapmayı kabul eden Ethem'in İzmir'de verdiği bir demeci de yayımlar.
Ethem şöyle demektedir: "M. Kemal, Yunan ordusunun hızlı bir taarruzuna bir dakika bile dayanamaz!"Ethem bu cümleyle, yalnız kendi beklentisini değil, hanedanın, çıka­rı hanedana ve bu çürümüş düzene bağlı olanların, işbirlikçilerin, gafille­rin, hainlerin ve elbette işgalcilerin hayalini de dile getirmiş oluyordu.

Turgut Özakman -Şu çılgın türkler-

İşte son dönem Osmanlı aydınları, zamanının eğitimli ve bilinçli insanları... Eğitim şart, hem de kesinlikle şart, ancak bakıyorum bu eğitimli kitle bu ülkenin yüzde kaçını oluşturuyor ve bu yüzdenin yüzde kaçı ülkesini seven, atatürkçü düşünceye sahip ve mantıklı kitle. Şu çılgın türkleri okurken bi an için dejavu yaşıyorum zannettim. Aslında dejavu bu gün bir olayı yaşarken o olayı daha önce yaşadığımızı sanmaktır ama ben eski bir olayı okurken bu gün bu olayların birebir örneğini yaşadığımızı farkettim. Ortalıkta yine Amerika ve onun gibilerin düşüncelerini savunan ve savunurken bu ülkeyi satabilecek aydın yazarlar. Daha da kötüsü oy reytingini arttırabilmek için Atamızın mirasçısı olarak kendini lanse eden çıkarcı bir çakal sürüsü. Aşşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık. Al birini vur ötekine, yok bunların birbirinden farkı. Birisi dini sömürü yoluyla zenginliğine zenginlik katmak ve kendisine destek olanları mutlu etme derdinde. Diğeri ise şöhret olmak ve saygı duyulan bir kişilik olma derdinde. Diğerleri mi? Diğerlerinin bunlardan hiç bir farkı yok, hepsinin tek derdi var; para, para, para...
Dün Emniyet Genel Müdürünün basın toplantısında Danıştay saldırısının bir sol örgütle bağlantısının olup olmadığı soruldu sanki konuyu o taraf götürmek, işte olayın asıl sorumluları budur dedirtmek ister gibi. Beklenen de bu diil mi? Eninde sonunda bu konuyla, bu sol örgütün adını ilişkilendirecekler ve bizim saf milletimize bunu yutturacaklar. Kurtlar vadisi mi yoksa Türkiye mi burası?

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home